27 februar 2023

Sommerkroppen før fylte 80.

 I april i fjor, altså for ca 11 måneder siden gikk jeg på badevekta sånn reint på måfå.
Den lille viseren spratt opp på nærmere 121 kilo!
Det er mye selv for en 70-åring!


Hva i all verden hadde skjedd? Riktignok er jeg fantastisk glad i pølser, hamburgere, sjokolade, kaker og litt som snacks ellers, men 121 kilo var litt i meste laget!
Her måtte noe gjøres!
Men jeg fant ut at det måtte gjøres fornuftig. Ikke kutte ut alle livets gleder og sprekke om fire uker og handle inn to pakker herlige røkte pølser og ei sjokoladeplate liksom. Nei, det gjelt å finne en metode man kan leve med. Så jeg endte opp med å kutte ut potetgull og sjokolade til TV-kvelden. Jeg bestemte meg for bare å spise meg mett og ikke mer, samt å tenke litt på hva jeg spiser. Sjekke litt fettinnhold på pakka med ost for eksempel. 
I helga ble det rødvin og hygge med fruen som før og faktisk en whisky eller to også innimellom. Grovbrød har jeg alltid spist, men litt mer fisk ble det etter denne veie-katastrofen.

I dag sier vekta litt over 103 kilo etter 10 måneder - uten å lide i det hele tatt!
Og selvfølgelig uten trim!
Det får da være måte på også..

Så da skulle jeg være godt i rute når det gjelder sommerkroppen før jeg fyller 80.
Jeg er ikke helt sikker på hva en sommerkropp er for 80-åringer, men det ser jeg når jeg kommer dit. Den som ever får se...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar